Colin alkotásainak egyik legnagyobb előnye és praktikussága, hogy szobrait bármilyen térben el lehet helyezni, akár a kertben is!
Munkáit láthatjuk kiállításokon, rendezvényeken, köztereken és bármelyik családi ház udvarában is. Szobrai lehetnek kicsik és nagyobbak is. Ebben az új környezetben mintha életre kelnének az emberi kultúra csúcstermékei, a művészeti alkotások, újfajta karaktert nyerve környezetüktől, amelyet varázslatosan át is alakítanak.
A kiállító művészek, köztük Colin, generációs sokrétűségét és a különböző művészeti világokat egyfajta inspirált frissesség köti össze. Az itt szereplő alkotók mind ismert és elismert művészek, akiknek szobrai izgalmas párbeszédben állnak egymással a tárlaton. A figyelemre méltó térbeli megoldások a művek körbejárásával bontakoznak ki, amelynek folyamán a szobrok minden nézetéből új arcukat fedezhetjük fel. Emellett a kiállított szobrok anyaghasználatainak izgalmas eltérései, a felületek különböző megmunkálása, a művek komoly vagy éppen játékosabb hangulatának folyamatos váltakozása is aktív hozzáállásra készteti a látogatókat.
Szentendrei Régi Művésztelep ligetes parkja.
A Crustacean growth II.
A fehér szobor a képen: hőre lágyuló műgyanta, a műanyag praktikus, olcsó és tartós, általánosan helyettesítő anyag, jól alakítható.
Először az öntőforma készül el, amik kialakítása olyan csomagolóanyagokból történik, amiket kidobásra ítéltek. „Az alkotásokon tojásdobozok, édességek, zöldségek műanyag vagy papír csomagolásának részeit ismerhetjük fel.” Vagyis itt hétköznapi tárgyakat használ művészeti céljai megvalósításához. Ez nem új a művészetek történetében, „a szemét pedig műalkotások alapanyagaként alkalmazva társadalomkritikai funkcióval bír. A szemét kommunikációs anyag, mert üzenetet közvetít a társadalomról: információt nyújt (és sok műanyag esetében tárol is) a fogyasztási szokásainkról, anyagtechnikai fejlettségünkről, természethez való viszonyulásunkról.”
A kiöntés: A hőre lágyuló műgyanta, a műanyag praktikus, olcsó és tartós, általánosan helyettesítő anyag, jól alakítható.
Colin Foster
„A szemét is gyakorlatilag egy homogén anyaggá egyesül, elvesznek benne az egyedi anyagi karakterek és funkcionalitások. Korlátlanul áll rendelkezésre, mert a társadalom folyamatosan újratermeli.
A jól mérlegelt formaelrendezés is a megtisztulást, az átlényegülést szolgálják, hiszen a könnyen ráismerhető formák már nemcsak bonbonos tálcák, vagy tojástartók bugyraiként hangsúlyozódnak, hanem horgonyra rátelepedett kagyló-, és csigaváz asszociációkat is felvesznek, ytong „oltárokon” kikelt és hátrahagyott tojások darabjaiként, vagy elfogyasztott áldozati ételek maradványaiként is láthatóak. A profán anyag, bár sorozatszáma van, mégis egyfajta szentséggé válik Colin Foster szobrain. A szemét/műanyag anyagiságának prózaisága poétikává lényegül.”
Foster műanyagba öntött műanyag szobrainak fehér színt ad, ezzel irányítja az anyagot a megtisztulás jelentés-rétegei felé.
A cikk részleteit megtalálod a link alatt: https://kultura.hu/szobrok-a-kertben/
Beton fosszília / Fossile di calcestruzzo, 2018
Műfaj/Technika: beton
Méret: 65×55,5×32 cm
Helyszín: Siklósi Szalon, Római Magyar Akadémia
Megjelenés városa: Róma, Olaszország